Adres
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Urząd Gminy Skąpe
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2003-07-02 14:07:24 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Adres | 66-213 Skąpe 65 |
Gmina | Skąpe |
Powiat | świebodziński |
Województwo | lubuskie |
Telefony |
068 3419212 068 3419213 068 3419227 |
Fax | 068 3419180 |
Serwis WWW | http://www.skape.pl |
Czas pracy | poniedziałek - piątek 7:00 - 15:00 |
Zakres działania:
1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Wójta, Rady Gminy i jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w gminie.
2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie:
-
zadań własnych,
-
zadań zleconych,
-
zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadań powierzonych),
-
zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia międzygminnego,
-
zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.
Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji, w szczególności:
-
przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
-
wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,
-
zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków.
-
przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Gminy, oraz innych aktów organów Gminy,
-
realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy,
-
zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy
-
prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
-
wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
-
przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
-
prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
-
przechowywanie akt,
-
przekazywanie akt do archiwów,
-
-
realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.